Nat Ali
Bijna 120 jaar geleden proefde de Fransman Eugène Jost in Engeland toevallig een keertje van blancmange. Het Dessert riep herinneringen op aan de heerlijke taartjes die zijn moeder vroeger maakte. Terug in Nantes besloten hij en zijn vrouw Stéphanie het toetje Plaisance op de markt te brengen: een gelei-dessert met het plantaardige bindmiddel agar-agar (Japans zeewier). Het familiebedrijf Nature et Aliments, dat vervolgens van de grond kwam, is inmiddels vier generaties verder en bloeit als nooit tevoren. In de zeventiger jaren introduceerde de Franse onderneming het biologische merk Nat-Ali®, destijds óók al vanuit een aantal strikt gehanteerde kernwaarden:
- Ethisch
Nature et Aliments werkt met fairtrade ingrediënten (suiker, cacao, vanille), in samenwerking met BioPartenaire. - Biologisch Al meer dan 40 jaar produceert Nature et Aliments biologisch met Ecocert gecertificeerde ingrediënten.
- Lokaal
Het bedrijf geeft zoveel mogelijk voorrang aan lokaal geproduceerde grondstoffen.
- Voeding op maat
Nature et Aliments maakt producten die voldoen aan de specifieke smaken en eisen van ieders dieet, zoals glutenvrij, lactosevrij, suikervrij of zoutarm.
- Eerlijk
1% van de omzet van Bio-flan® gaat naar de vereniging Bolivia Inti. Verder sponsort Nature et Aliments veel lokale evenementen (sport, festivals, etc).
- Verantwoord
Het bedrijf heeft de integratie van arbeidsongeschikten hoog in het vaandel staan en opereert vanuit milieuvriendelijke gebouwen die voldoen aan de HQE-normen.
