Klantenservice
Hieronder vindt u informatie betreffende ruilen, betalen, levertijden en de klachtenprocedure. Mocht uw vraag niet beantwoord worden, of wilt u informatie over een product, ga dan langs bij uw dichstbijzijnde G&W Gezondheidswinkel of neem contact op met de G&W Webshop.
Voor meer informatie over Gezond & Wel en belangrijke informatie/mededelingen klik hier.
Betaalmogelijkheden
> iDEAL
Met Ideal kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat u direct koppelt aan uw internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van Ideal hoeft u zicht niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Fortis, Friesland Bank, ING Rabobank, SNS Bank of SNS Regio Bank dan kunt u direct met IDEAL betalen. U rekent snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent.
Betalen met Ideal doet u in een paar stappen:
- U bestelt een product en kiest iDEAL als betaalmethode
- Selecteer de bank waar u uw bankzaken al online regelt
- U komt direct in het bekende internetbankierprogramma van uw bank
- De relevante gegevens van uw aankoop zijn al ingevuld
- Op de voor u bekende manier keurt u de betaling goed
- U ontvangt een bevestiging van uw bank
- U keert terug naar de webwinkel; bestelling en betaling zijn geslaagd
> Achteraf betalen middels Afterpay / Riverty
Shoppen waar en wanneer jij wilt, zonder direct te betalen. Betaal met Riverty en het enige wat je hoeft te doen tijdens het betaalproces is jouw gegevens en e-mailadres in te vullen. Nadat we jouw bestelling hebben ontvangen, stuurt AfterPay je een factuur per mail en kan je deze betalen wanneer het jou het beste uit komt, binnen de door Riverty gestelde betaaltermijn.
Riverty voert voor GezondheidsWinkel.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een digitale factuur van Riverty via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen
Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen voert Riverty een gegevenscontrole uit. Riverty hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode.
U kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de Riverty-website
Levertijden & Bezorging
Gezond en Wel verkoopt in haar webshop dezelfde producten als in het standaard assortiment van haar winkels. Dit betekent dat in principe alle producten op voorraad zijn. Leveringen worden normaal gesproken binnen twee à drie werkdagen na het plaatsen van uw bestelling uitgeleverd. Mocht het onverhoopt langer dan drie werkdagen dan zullen wij contact met u opnemen.
Wij verzenden onze pakketen via PostNL wanneer PostNL uw zending heeft verwerkt ontvangt u een e-mail waarmee uw zending te volgen is. Indien u niet thuisbent ten tijde van het bezorgen zal de chauffeur uw zending bij uw buren proberen af te leveren en indien dit ook niet mogelijk is naar een afhaalpunt gaan bij u in de buurt.
Wanneer u de bezorger heeft gemist raden wij u aan om via deze link met uw gegevens in te loggen en een ander bezorg momente te kiezen, of uw zending bij een afhaalpunt te laten afleveren.
Verzendkosten
Online bestellingen boven de €20 worden gratis aan huis bezorgd. Bij bestellingen onder de €20 wordt €5,45 in rekening gebracht.
Retourneren & verzendkosten
Retourneren kan bij Gezond en Wel op twee manieren. U kunt uw product terugsturen naar de G&W Webshop of retourneren bij een van de G&W Gezondheidswinkels in Nederland. In beide gevallen geldt dat producten binnen een termijn van 14 dagen geretourneerd kunnen worden. Het aankoopbedrag wordt dan binnen uiterlijk 14 dagen naar u retour gestort. U wordt verzocht ten alle tijden eerst contact op te nemen met de G&W Webshop, ook wanneer u in een winkel wilt ruilen. Opdat wij weten dat u wat retour wilt sturen/brengen. Dit kan bijvoorbeeld aan de hand van het hier te downloaden herroepingsformulier , of telefonisch of door een email te sturen naar secretariaat@genw.nl.
Indien u de producten retourneert worden de normale verzendkosten in rekening gebracht. Producten die u niet in goede staat bereikt hebben kunnen, na contact met de klantenservice ,geretourneerd worden. Een eventuele bijdrage in de verzendkosten wordt per geval beoordeeld.
Herroepingsrecht
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen.
U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping ( herroepingsformulier), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. "Ook kunt u gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaarte maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is ook niet verplicht
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddels als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Retour Adres:
Gezond en Wel
Curieweg 1
8013 RA Zwolle
Een bestelling plaatsen
Stap 1
- Klik op het product naar uw keuze en vervolgens op "IN WINKELMANDJE"
- Bent u uitgewinkeld klik dan rechts bovenaan op het winkelmandje. U komt in het scherm "WINKELMANDJE" waar u nog wijzigingen en annuleringen kunt doorvoeren.
- Klik op "AFREKENEN" en u komt automatisch in stap 2.
Stap 2 PERSOONLIJKE GEGEVENS
Deel 1
Hier kunt u kiezen tussen bestellen Bestellen met account of bestellen zonder account, let op dat er geen spatie achter uw emailadres staat, dit kan problemen met inloggen opleveren.
Kies voor België als u hier uw zending naar toe wilt laten sturen, anders houdt u het tabje Nederland aan.
Vul uw gegevens in, en druk op bevestigen.
Deel 2
Als uw bestelling naar uw eigen adres moet ga verden naar Stap 3, indien u het af wilt halen bij een PostNL afhaalpunt kies voor Wijzigen en klikt u op afhalen, voer uw postcode in, kies vervolgens de afhaal locatie.
stap 3 BETAALWIJZE
Kies voor Ideal of achteraf betalen middels Afterpay.
Ideal: kies uw bank en accepteer de algemene voorwaarden, vervolgens komt het betalingsscherm van de bank, keer wel terug naar de site na de betaling voor een goede verwerking van uw bestelling.
Achteraf betalen door middel van afterpay: accepteer de algemene voorwaarden en uw bestelling wordt geplaatst.
stap 4 BEDANKT
Uw bestelling wordt verwerkt.
Hartelijk bedankt voor uw virtuele bezoek aan onze webwinkel.
Prijzen
Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW en exclusief eventuele verzendkosten.
Klachtenprocedure
Wanneer u een klacht heeft over een product, service, levering of overige zaken dient u allereerst contact op te nemen met het Gezond en Wel secretariaat (contact gegevens) middels: email, brief of telefoon. U ontvangt dan binnen uiterlijk drie werkdagen een bevestiging van uw klacht en binnen uiterlijk 7 dagen een inhoudelijke reactie op uw klacht. Mocht u niet tevreden zijn met onze afhandeling van uw klacht dan kunt u deze voorleggen aan de geschillencommissie van Thuiswinkel.org. Voor meer informatie kijkt u op www.sgc.nl Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Garantie
Op al onze producten zijn de wettelijke garanties van toepassing. Dit betekend dat een product doet wat u hier in de redelijkheid van mag verwachten.